sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Mysteerifirma esittelyssä - Helion

(Julkaistu alunperin 21.4.2013. Päivitetty tietoja)

Seuraavana esittelen kansainvälisen toimijan Helionin. Firma toimii lukemattomissa maissa ympäri maailman, ja myös meillä suomalaisilla on mahdollisuus rekisteröityä ja tehdä mysteerikeikkoja kansainvälisille brändeille.






Kun saat itsesi rekisteröidyksi, aukeaa sinulle Helionin sivusto. Sivustolla saat ohjeistukset siihen, miten täytät itsestäsi lisätietoja. Tietoja kysytään melko kattavasti, ja sitä perustellaan oikeiden shoppereiden profiloimiseksi. Helion siis saattaa tarjota vaikkapa optikkoasiointia sinulle, jos olet silmälasien käyttäjä. Tai autohuoltoa jos olet auton omistaja, jne. Nämä ovat esimerkkejä eivätkä siis tarkoita sitä että välttämättä juuri tällaisia asiointeja tarjolla on.

Sinun täytyy täyttää 100% kysytyistä tiedoista ennen kuin voit hakea keikkoja! Sivulla on siis listaus josta pääsee katselemaan haettavissa olevia asiointeja. Kysytyissä tiedoissa on myös oma kuvasi sekä kuva henkilöllisyystodistuksesta. Tätä ei tarvitse säikähtää, se on vain heidän tapa varmistaa että hakija on oikeasti hän joka väittää olevansa. Henkilöllisyystodistuksesta oleva kuva voi olla vaikka kamerakännykällä napattu kuva ajokortista, josta on peitetty esim. sotun loppuosa. Tämä tieto ei tule jäämään profiiliin näkyviin vaan tiedosto henkilöllisyystodistuksestasi poistetaan kun alueesi "community manager" on sinut varmistanut. Itsellä tämä kävi alle vuorokaudessa. Suoritin laajaa googletusta ennen kuin itse lisäsin tämän kysytyn tiedon, mutta koska en löytänyt mitään epäilyttävää muiden ihmisten kokemuksista uskaltauduin lähettämään kuvan ajokortista.

Joudut itse huolehtimaan tiedot saamistasi palkoista verottajalle sillä ulkomainen toimija ei verokorttia kysy.

Ok. Seuraava askel onkin hakea sopivia keikkoja ja saada niitä! Muista että vaikka näissä asioidaan suomalaisissa liikkeissä suomalaisten asiakaspalvelijoiden kanssa, raportit tehdään englanniksi ellei toisin mainita! Kampanjat menevät kausittain, aina ei välttämättä ole tarjolla tehtäviä, seuraile sähköpostiasi niin tiedät milloin on.

Olen kirjoittanut Helionista paljon, ja lähes aina on kyse siitä että he etsivät shoppereita. Olen ollut varsin tiiviisti yhteydessä Suomen asiointeja hoitavan community managerin kanssa ja tiedän että heillä on välillä vaikeuksia löytää ihmisiä jotka heille voivat asiointeja tehdä. Tämä ei johdu siitä että keikat olisivat jotenkin erityisen vaikeita vaan siitä, että liian moni meistä kokee hankalaksi englanninkieliset sivustot ja ohjeistukset. Todellisuus on että ohjeet ovat paljon monimutkaisempia kuin itse asioinnit. Kattava ohjeistus ja projektikohtaiset nettivalmennukset kuuluvat tähän alaan eikä siitä pääse yli tai ympäri.
Kehotan kaikkia englanninkielen taitoisia liittymään tämän firman listoille. Mitä nopeammin saamme projektit tehdyksi, sen enemmän Suomessa vielä toimimattomia projekteja on mahdollista saada käyntiin!

Helionin plussapuoliin kuuluu ehdottomasti yhteydenpito shopperin ja "schedulerin" välillä. Ei mitään negatiivista sanottavaa. Palkat on maksettu ajallaan, valittavan on suora tilisiirto tai Paypal. Lisäksi kulloinkin maksuun tulevista keikoista on selkeä listaus omalla maksuprofiililla.
Toistaiseki ainoa huono puoli on ollut eri projektien vähyys mutta aina sopii toivoa ja odottaa uusia asiakkaita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti